כיצד פועל דוד השמש ולמה הוא שימושי?

דוד שמש הוא למעשה מרכיב שאחראי על חימום מים. לכאורה מדובר בדבר מובן מאליו – אבל מי שלא חי עם דודי שמש בבית, מבין עד כמה מדובר בדבר שאינו מובן מאליו.
ברחבי העולם, לאורך שנים רבות, מתבססים בחימום מים על דודי חשמל – שמבזבזים הרבה מאוד כסף בצריכת החשמל וגורמים גם לנזק אקולוגי משום כך. דוד השמש, לעומת זאת, מבוסס בעבודתו על מנגנון שונה, שמקנה לו יתרונות רבים והופך אותו לשימושי ביותר. נסביר זאת בצורה עמוקה יותר במאמר זה.

כיצד בדיוק פועלים דודי השמש, ומדוע מדובר במרכיבים שימושיים כל כך של חיינו?

איך זה עובד? דוד שמש מבוסס בעבודתו לא על גוף חימום חשמלי בלבד (ישנו גוף חימום, כגיבוי לחימום השמש), אלא על קולטני שמש שמותקנים בסמוך אליו.
הקולטנים האלה תפקידם לקלוט את קרני השמש (ובישראל, כידוע, יש שמש עזה רוב השנה), ולהמיר אותם לאנרגיית חום שמחממת את מי הדוד באופן אוטומטי ללא התערבות שלנו וללא צריכת חשמל. כך, ניתן לחמם בית בצורה נוחה ביותר במשך רוב ימי השנה – מבלי שנצטרך לזקוף לשם כך אצבע או להשקיע אגורה.

מדוע זה שימושי? כאמור, השימושיות של דוד שמש נובעת בראש ובראשונה מהחסכוניות שלו, אבל כמובן שזה לא היתרון היחיד שלו מבחינה שימושית.
יתרון נוסף משמעותי הוא היכולת שלנו ליהנות ממים חמים כבר מרגע הכניסה שלנו הביתה, מבלי שנצטרך לחכות להתחממות המים – וכיום ישנם דודי שמש גדולים ונרחבים שמתחממים לאורך היום ויכולים לספק מים חמים דיים למשפחה שלמה.

 

השקעה בדודי שמש איכותיים בסביבה הביתית שלכם משתלמת לאורך זמן

אין כל ספק כי דוד שמש הוא מרכיב בסיסי ביותר של הסביבה הביתית שלנו כיום, וטוב שכך – יש לו יתרונות רבים שמצדיקים זאת, ברמה הפרטית של כל אחד מאתנו וברמה אקולוגית נרחבת יותר.השקיעו בדודי שמש איכותיים עבור הבית שלכם, שמתאימים בהיקף ובעבודה שלהם לצרכים שלכם – ותהנו גם אתם ממים חמים בכל עת.